cabecera
Hemeroteca :: Edición del 15/07/2010 | Salir de la hemeroteca
56/255

Atorgats pel Centre de Normalització Lingüística

Última actualizaciķn 15/09/2010@18:01:08 GMT+1
Durant l’acte, celebrat al Teatre Joventut, es va reconèixer l’esforç que fan els alumnes, un 71% estrangers, per aprendre català.
L'hospitalet, 15 de setembre- 258 alumes van rebre el diploma que certifica haver superat el nivell B3 de mans de l'alcaldessa, Núria Marín; del tinent d'alcalde d'Educació, Lluís Esteve, i de la directora del CNL de L'Hospitalet, Alba Conesa. Tots tres van reconèixer l'esforç fets pels alumnes, ja que un 71% són estrangers, i també es va valorar l'aprenentatge del català com a competència fonamental per al procés d'integració.

El col•lectiu més nombrós d'alumnes estrangers és el d'Amèrica del Sud i Amèrica Central. També cal destacar que un 22% dels inscrits al B3 són de la resta de l'Estat espanyol, i un 6%, de Catalunya. Núria Marín va destacar la importància d'aquests cursos en el procés d'integració dels estrangers.

Els cursos bàsic tenen per objectiu aprendre i millorar la comprensió i l'expressió oral de la llengua catalana. Amb el nivell B3 els alumnes obtenen el primer certificat homologat de català, equivalent al nivell A1 bàsic de la Secretaria de Política Lingüística. Aquests certificats corresponen als cursos realitzats entre setembre de 2009 i juliol de 2010 a la seu del Consorci de Normalització Lingüística de L'Hospitalet, als centres culturals de la ciutat, al Centre d'Adults de Sant Josep i a l'Institut de Santa Eulàlia.

D’altra banda, el CNL finalitza ha obert la inscripció per a la nova programació de cursos o per demanar la prova de nivell. Els cursos bàsics s’adrecen a persones que han de començar a aprendre el català i, per tant, són, bàsicament, orals. I els nivells elemental, intermedi i de suficiència permeten obtenir diferents certificats oficials, fins a assolir el nivell C de la Junta Permanent del Català.

Els interessats s’han d’adreçar al l’Oficina d’Atenció al Ciutadà, al carrer Girona número 10, de 9 a dos quarts d’una, i també al mateix Centre de Normalització Lingüística al carrer de la Mare de Déu de la Mercè número 20, de 9 a dos quarts de dues, i de dos quarts de quatre a les vuit del vespre. També poden trucar al telèfon 93 440 65 70.

El CNL oferirà aquest curs 2010-2011 un total de 1.270 places, un xic més que el curs passat i s’ha apostat més pel nivell Intermedi 1 i L’Elemental com a conseqüència de l’augment de la demanda.

ŋTe ha parecido interesante esta noticia?   Si (0)   No(0)
56/255
Comparte esta noticia  Compartir en Wikio Compartir en Del.icio.us Compartir en Digg Compartir en Technorati Compartir en Yahoo Compartir en Google Bookmarks Compartir en Fresqui Compartir en MySpace Compartir en Meneame compartir en Tuenti Compartir en Facebook compartir en Twitter

Comenta esta noticia



Normas de uso
  • Esta es la opiniķn de los internautas, no de El Llobregat
  • No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes.
  • La dirección de email solicitada en ningún caso será utilizada con fines comerciales.
  • Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.


Connexio Empresarial, S.L. :: Raurich, 62 :: 08830 San Boi
Contacto
Cibeles.net, Soluciones Web, Gestor de Contenidos, Gestor PDF Digital EditMaker 7.1.0