4 de agosto de 2020, 22:14:58
Estiu al Baix 2020

AMBAIXADORS

“Aquest serà un estiu especial perquè és el primer amb el meu fill”

Carme Verdoy, Periodista I redactora en cap de Fet a Sant Feliu

Hem après a valorar l’aire lliure i els indrets bonics que tenim a la vora de casa i que abans no teníem tant en compte

BCN Content Factory

Per aquest estiu, un cop poguem desplaçar-nos amb normalitat... no ho sé ben bé, perquè la situació va canviant cada dia, i se’m fa estrany fer plans a mig termini. Vaig bastant al dia i em costa imaginar-me quan podrem moure’ns més enllà del nostre municipi. De fet, del que més ganes tinc és de poder-me trobar amb els amics i la família, donat que durant aquest temps hem hagut de mantenir-nos a distància i sense veure’ns. Prendre alguna cosa junts, sopar en una terrassa... Coses així. D’altra banda, una de les primeres coses que m’agradaria fer quan ens puguem moure és anar cap al mar. A veure’l, però sobretot a fer el primer bany de l’any! També m’agradaria gaudir d’alguna escapada per la natura, a la muntanya o redescobrir altres indrets naturals.

Un dels meus racons preferits de la comarca és el dels jardins de Can Ginestar, a Sant Just Desvern. L’edifici modernista, el molí, l’espai verd... Però sobretot l’esplanada, on hi ha la terrassa del bar, un dels millors llocs a la comarca per veure la posta de sol i disfrutar de la fresca a l’ombra dels arbres. També m’agrada molt la platja de les Filipines, a Viladecans, una de les millors del litoral del Baix Llobregat. M’encanta anar-hi sobretot a la tarda, quan comença a disminuir la calor i la majoria de banyistes marxen, per disfrutar del mar tranquil·lament.

Alguns dels restaurants que més m’agraden són L’Ateneu de Sant Just, al carrer de l’Ateneu, 5, amb delicioses carns a la brasa i un coulant increïble. A més, a l’estiu es pot sopar al Pati del Roure, ideal per compartir un àpat a la fresca. També hi gaudeixo molt de les pizzes de Can Pizza, a Molins de Rei, al carrer Rafael de Casanova, 44. Un altre dels imprescindibles és l’Ateneu de Sant Feliu, del carrer Vidal i Ribas, 23 amb les seves especialitats argentines, com les empanades, o carns a la brasa, i un pati ideal per disfrutar dels vespres d’estiu en companyia.

Jardins del Palau Falguera

Recomano visitar, a Sant Feliu, els jardins del Palau Falguera, al carrer Ramón i Cajal, 2. L’edifici és majestuós, les terrasses que baixen fins als jardins, plens de roses, flors, palmeres i altres arbres. Ideal per asseure’s en un banc o a la gespa i relaxar-se llegint un llibre, xerrant amb algú o contemplant el paisatge. També és molt recomanable fer el camí que va de Sant Feliu cap al riu per descobrir un indret natural ben a la vora de casa, especialment al vespre, aprofitant per veure com es va ponent el sol.

Si parlem de tapes, m’encanten les tapes elaborades de la Taska Truska de Molins de Rei, al Passeig del Terraplè, 82: un lloc ideal per deixar-se endur i triar les delicioses tapes que es van col·locant a la barra. Això sí, aneu-hi d’hora si voleu trobar lloc!

Per prendre una copa a la nit, el meu lloc preferit és Els Pagesos, a Sant Feliu de Llobregat, al carrer Pi i Margall 10. Ideal per encadenar cerveses i allargar la nit sense mirar l’hora. Hi preparen bons combinats i còctels, l’espai és molt agradable i sempre hi sona bona música. I no és només un bar sinó que també s’hi pot gaudir de concerts i música en directe.

Els millors croissanets

Si he de recomanar comprar al meu municipi l’oferta de comerç local és molt àmplia. Verdures fresques i de temporada a Cal Saladrigas, al passeig Nadal, carn a Cal Marc, a la carretera Laureà Miró, i peix a la Peixateria Neptú del mercat. Els millors croissanets són al forn de pa Pere Doga i els de xocolata a la pastisseria Mastres. Productes ecològics a Ca la Maite, productes de neteja de residu zero a Residu Zero, les dues al carrer Rectoria. Calçats a la sabateria Escala, material d’il·luminació a Cofrelec, roba de nadó a Nani Kids, les tres a la carretera Laureà Miró.

Si parlem d’esports, m’agrada la natació, però d’ençà del confinament no puc practicar-lo perquè les piscines estan tancades. En canvi, he començat a practicar ioga cada matí a casa.

Per anar amb nens, Montserrat és ideal per descobrir camins i una muntanya increïble al costat de casa.

El meu millor estiu

És difícil triar el millor estiu de la meva vida, perquè sempre és un moment especial i cada any disfrutes de coses diferents. Però potser un dels millors va ser l’estiu del 2017, que amb la meva parella vam fer un viatge a Rússia travessant el país amb el Transsiberià. Vam estar una setmana recorrent cinc mil quilòmetres, amb diferents fusos horaris i passant jornades senceres dins d’un tren rus, convivint en el compartiment amb diferents viatgers russos. A més, vam arribar fins a l’illa d’Olkhon, en ple llac Baikal. Va ser un viatge inoblidable.

Aquest estiu serà especial perquè portem gairebé tres mesos de confinament i sembla que durant l’estiu podrem començar a relaxar-nos una mica. També hem après a valorar l’aire lliure i els indrets bonics que tenim a la vora de casa i que abans no teníem tant en compte. A més, serà el primer estiu amb el meu fill i això ho farà encara més especial.