Baix Llobregat

El parc del Roserar de Sant Feliu de Llobregat s’obre novament al públic

Sant Feliu de Llobregat

Miércoles 23 de julio de 2014
El parc del Roserar de Dot i Camprubí de Sant Feliu de Llobregat s’ha obert novament al públic un cop finalitzades les obres d’implantació d’un sistema d’aprofitament de les aigües pluvials que inclou el telecontrol i telegestió remot de la xarxa de reg del parc. L’alcaldessa de Sant Feliu, Lourdes Borrell, acompanyada dels regidors de l’Ajuntament, ha visitat aquest matí l’espai, que es troba a la rambla de la Marquesa de Castellbell, al barri de les Grases.


Les obres, que es van iniciar a finals d’agost de 2010, han suposat la inversió de 340.000 euros que s’han finançat a través del Fons Estatal per a l’Ocupació i la Sostenibilitat Local per al 2010.

El parc del Roserar de Dot i Camprubí és un parc temàtic de la rosa de 17.000 m2 de superfície que acull una gran varietat de rosers. L’actuació ha suposat la construcció de dos dipòsits de 250.000 litres i 125.000 litres de capacitat per a emmagatzemar l’aigua de la pluja. Alhora s’hi ha instal·lat un grup de bombeig que permet extraure l’aigua del pou natural que hi ha a la zona, el qual a part de recollir l’aigua de la pluja recull les aigües freàtiques i subterrànies de l’entorn. Precisament l’aigua del pou es bombeja fins als dipòsits i s’utilitza per al reg tant del parc com de les zones verdes del barri de les Grases. ||