Miércoles 23 de julio de 2014
El grup municipal critica la destrucció d’un emblemàtic espai natural de Gavà malgrat els compromisos de l’alcalde Balsera; i del risc que els quasi 5 milions de la urbanització pendents de pagar, arrosseguin l’empresa municipal implicada i la incautació de terrenys públics.
El portaveu municipal d’ERC-Els Verds-Independents per Gavà, Andreu Pérez i Lorite ha expressat “la nostra indignació en veure que, novament, es disfressa el Pla de Ponent com una gran promoció d’habitatges públics –ara rebatejada com a nou barri de Can Ribes– una operació especulativa, amb el govern PSC-ICV-EUiA al darrera, que no només està trinxant un dels nostres espais naturals més emblemàtics, el Calamot, sinó que a més, pot portar a la ruïna l’empresa municipal implicada, GTI”.
Andreu Pérez ha argumentat aquesta segona acusació amb el fet que “els 4,8 milions € del cost d’urbanització d’aquests espais naturals hauran de ser sufragats pels propietaris del sector, ja que l’operació de construcció i venda d’habitatges privats està totalment aturada. Com el 30% de l’aprofitament del sector és públic, l’Ajuntament pot haver de pagar 1,5 milions €!!”. A més, ha afegit el portaveu d’ERC-EV-IxG, “l’empresa municipal que s’ha de fer càrrec d’aquest pagament, GTI, ja acumula quasi 11 milions de pèrdues, un 20% del seu patrimoni; per això advertim que si no s’atura el Pla de Ponent la greu situació financera la port portar a la ruïna, i a la incautació d’aquests terrenys públics per part dels acreedors de l’operació”.
Així mateix, Andreu Pérez, ha qualificat “d’engany permanent” les declaracions públiques sobre el tema per part de l’alcalde durant tots el procés: “fa sis anys va afirmar públicament que al Calamot no es construiria res i que el que s’acabaria aconseguint és la preservació d’aquests espais naturals. Ara, veient la desfeta del Calamot, contemplem la magnitud de les seves mentides”.
Finalment, el portaveu d’ERC-EV-IxG ha desmentit les afirmacions del govern municipal sobre la promoció d’habitatges públics: “del miler d’habitatges previstos, ens quedarem amb 153, ja que l’Institut Metropolità del Sòl s’ha fet enrere”.
Paco Dominguez ||