Cultura

L’Altaveu de Sant Boi torna als seus orígens

L’Altaveu de Sant Boi torna als seus orígens
Las bandes santboianes ‘Coet’ i ‘Trau’ tocaran a l’Ateneu Santboià en una edició més preocupada pels artistes locals. Ismael Serrano, Quimi Portet, Marlando o Maika Makovski seran els principals protagonistes durant el 9 i 10 de setembre. Sant Boi programarà activitats complementàries als concerts com col·loquis o un cicle documental del Festival In-Edit

Festival degà de Catalunya i 100% públic, aquest més que mai, el Festival Altaveu s’ha convertit en una cita ineludible entre tota l’amalgama de festivals que es celebren durant tot l’estiu i que, enguany, tornarà a comptar amb un cartell de màxima qualitat. Ismael Serrano i Quimi Portet seran, el cap de setmana del 9 i 10 de setembre, els grans protagonistes d’aquest festival d’autor que comptarà, a més, amb importants novetats respecte a l’edició anterior.

El cantautor de Vallecas oferirà la seva millor versió en format solista amb la que, més enllà del seu últim disc, ‘La llamada (2014)’, podrà aprofundir en el mar de ‘hits’ coneguts. Per la seva part, Portet presentarà ‘Os bipolar’, el seu novè treball publicat i que interpretarà en directe amb Ángel Celada i Jordi Busquets. En paral·lel, Sant Boi comptarà, també, amb artistes i bandes com ‘Marlango’, ‘Blaumut’, Coque Malla, Marion Harper, ‘Sbud’ o la sempre espectacular Maika Makovski.

A més, el Festival Altaveu recupera la seva gran essència amb una aposta més decidida pels artistes locals. Així, els ‘Coet’ i els ‘Trau’ conqueriran els Jardins de l’Ateneu Santboià, com és sabut, el més antic i gran de Catalunya.

Aquesta revifada per oferir als artistes locals un major protagonisme arriba l’edició, segons hem pogut saber, que no comptarà amb la direcció artística d’Albert Puig, tal i com havia estat anys enrere, sinó que ha recaigut directament al Departament de Cultura del Govern local.

Propostes complementàries
Com és habitual, el Festival Altaveu ocuparà tres grans espais tradicionals de la ciutat com són la plaça de l’Ajuntament, Cal Ninyo o l’Ateneu. El que si serà una novetat serà la nova oferta complementària d’activitats que el programa recull en el que s’ha denominat l’Altaveu+.

Durant els dies previs al festival, es passaran els documentals musicals ‘Salad days: a dècade of Punk in Washington, DC (1989-90)’ i ‘Lambert and Stamp’ gràcies a la col·laboració entre el reconegut Festival In-Edit i els cinemes Can Castellet de Sant Boi. A més, s’organitzaran xerrades a la terrassa de Cal Ninyo que tindran com a títols ‘Do you remember Rock’n’Roll Extrarradio? – Rocanrol, narrativa, ‘baixa’ cultura i classe obrera’ o ‘Quatre visions femenines de la literatura i el rock’n’roll’.

A part, el dia 10 hi haurà els ‘Contacontes amb rock: la petita història del rock amb Elvis Presley’ i l’11 de setembre el concert de Karxofetes. III