Gavà

La reforma de la plaça de la Constitució potenciarà l’ús ciutadà

La zona sud del carrer Montflorit és un dels accessos a la ciutat més importants pels vehicles privats que accedeixen als barris del centre i, actualment, la seva configuració defereix de la part nord, arranjada dins el Pla de Millora de Barris. El projecte, finançat pel FEOSL, pretén potenciar, unificant tot el tram, les condicions de seguretat vial de la part nord del carrer Montflorit, substituint l’actual glorieta que allotja un petit parc infantil per un vial de plataforma única que ambdós costats generarà espais protegits per a vianants i que reduiran substancialment la potencial sinistralitat de l’actual configuració.

Durant les obres, el carrers Montflorit, (entre el carrer Joan Carles I i Santiago Rusiñol), Jaume Huguet, Joaquim Folguera (entre el carrer Joan Carles I i Les Colomeres) i el carrer Joan Carles I, passaran a ser de doble sentit per garantir l’accés del veïns i veïnes residents. Amb aquesta finalitat, i només durant els tres mesos que duraran les obres, restarà prohibit l’estacionament en un dels costats on actualment està permès.

El nou vial inclourà mesures de pacificació del trànsit per reduir la velocitat de pas sobre la plataforma i es configurarà un carril bici a ambdós costats. La finalitat és la supressió de les barreres arquitectòniques jerarquitzant la mobilitat, la creació de nous espais ciutadans i aparcaments específics per a bicicletes. Amb aquesta actuació s’incrementarà el caràcter cívic i sostenible de la zona, afavorint a més que esdevingui en el futur una sortida de connexió amb la xarxa de carrils bici de la platja per als ciclistes. ||