Gavà

Gavà acollirà al febrer un congrés internacional d’investigació del Neolític

Gavà acollirà al febrer un congrés internacional d’investigació del Neolític
L’alcalde de Gavà i la degana de la Facultat de Filosofia i Lletres de la Universitat Autònoma de Barcelona han presentat han presentat la trobada científica
Gavà, 9 de novembre- El Museu de Gavà i el Departament de Prehistòria de la Universitat Autònoma de Barcelona organitzen del 2 al 4 de febrer de 2011 el Congrés Internacional Xarxes al Neolític: Circulació i intercanvi de matèries, productes i idees a la Mediterrània occidental (VII-III mil·lennis abans de Jesucrist). L'objectiu primordial del Congrés és reunir a investigadors d'Espanya, França, Itàlia, Marroc, Tunísia o Algèria, entre d'altres, per exposar i discutir els seus treballs d'investigació i les hipòtesis sobre com eren els contactes, en diferents aspectes i a escales geogràfiques diferents, durant aquest període històric.

El Congrés serà especialment interessant en integrar les dades i els processos que van tenir lloc al Nord d'Àfrica, i que fins ara, han estat poc incorporades en els estudis referents a la riba del nord de la Mediterrània. Alhora significa una oportunitat d'avançar en la recerca sobre un període clau de la nostra història.

Per a la degana de la Facultat de Filosofia i Lletres de la UAB, Teresa Cabré, l'esmentat Congrés suposa "un repte científic i organitzatiu que només tindrà èxit amb la suma d'esforços entre la Universitat i el Parc". L'alcalde de la ciutat, Joaquim Balsera també ha lloat aquest esperit de col·laboració entre ambdues institucions i ha afirmat que "des de l'inici el Parc Arqueològic Mines de Gavà ha treballat en la línia de construir xarxes del coneixement amb una aposta seriosa i rigorosa per desenvolupar el patrimoni". L'alcalde ha afegit que "per Gavà és molt important aquest equipament que contribueix a fer tangibles els valors culturals intangibles, i per això nosaltres hem apostat per la difusió científica".