L’Hospitalet

L’alcaldessa de L’Hospitalet, Núria Marín participa en el cicle de Fórum Europa. Tribuna Catalunya

“Som els ajuntaments els que hem de fer gran la xarxa local de recerca i innovació al nostre territori ”

L’alcaldessa de L’Hospitalet, Núria Marín participa en el cicle de Fórum Europa. Tribuna Catalunya
L'Hospitalet, 8 de febrer- L’alcaldessa de L’Hospitalet, Núria Marín, ha participat en el cicle de conferències Fòrum Europa. Tribuna Catalunya, que organitza Nueva Economia Fórum. Marín ha estat presentada per l’empresaria Rosa Clará, presidenta del Grupo Rosa Clará, amb seu a L’Hospitalet. En el decurs de la seva intervenció l’alcaldessa ha dit que L’Hospitalet, com la resta de municipis de Catalunya i Espanya, ha aprofitat la transformació física per fer de les ciutats espais d’oportunitats, de qualitat de vida i de futur. “Ara, però, la crisi econòmica ens obliga a fer un replantejament sobre el model que cal seguir per continuar transformant la nostra societat”.

També ha manifestat que la crisi és una oportunitat per canviar el paradigma de l’actuació municipal i que per sortir-ne calen canvis en la manera de fer i en la manera d’orientar. “Per conquerir el futur, cal orientar el nostre model productiu cap a l’excel·lència i cap al talent. Cal continuar apostant per la recerca, el desenvolupament i la innovació i invertir més en formació com l’element clau per guanyar en competitivitat. Cal guanyar competitivitat obrint-nos a més mercats i millorant les nostres infraestructures”.

Núria Marín ha defensat que els municipis han de ser capaços d’alçar la mirada més enllà del terme municipal i fer plantejaments més globals i amb mirada crítica. “L’objectiu ha de ser Catalunya —ha afirmat— amb una àrea metropolitana com a motor, per consolidar-nos com a referent en recerca i innovació a Espanya, a Europa i al món”.

L’àrea metropolitana s’està convertint en un viver de projectes amb un alt valor afegit, amb centres de recerca, amb parcs científics acompanyats de campus d’excel·lència. “Ara el repte és nostre, dels municipis que, com L’Hospitalet, han fet una orientació estratègica per la recerca i la innovació. A L’H tenim el BiopoL’H, un centre de recerca en l’àmbit sanitari on conviuen hospitals, universitat i empreses amb l’empenta de les administracions públiques. En un parell d’anys, el projecte comú amb la Universitat de Barcelona ens ha col·locat com la 30a potència mundial de producció científica i estem treballant perquè, en poc temps, el BiopoL’H sigui un dels motors econòmics de L’Hospitalet i de Catalunya”.

Segons Núria Marín, tots els alcaldes i totes les alcaldesses que aposten per aquest model, comparteixen la idea que cal desenvolupar un sistema diferent de rendibilitat econòmica, perquè els temes d’innovació tenen un retorn econòmic indiscutible i contribueixen al posicionament del territori. En aquest sentit, ha fet una crida als municipis per tal de crear sinergies entre el món empresarial, els centres formatius i les universitats, els centres de recerca, els agents socials i les administracions públiques perquè “som els ajuntaments —ha afirmat— els que hem de fer gran la xarxa local de recerca i innovació al nostre territori”.