Pallejà

La ciutat s’afegeix al Dia Internacional lliure de Bosses de Plàstic

La ciutat s’afegeix al Dia Internacional lliure de Bosses de Plàstic
L’Ajuntament de Pallejà vol sumar-se per tercer any a la reflexió que proposa el Dia Internacional Lliure de Bosses de Plàstic que proposa la Fundació Catalana per a la Prevenció de Residus i el Consum Responsable. D’aquesta manera, des de la Regidoria de Medi Ambient convida als ciutadans a prendre consciència sobre la importància de reduir els residus plàstics en general i, concretament, les bosses d’un sol ús.
Les xifres són contundents. Només a Catalunya es fan servir setmanalment 36 milions d’aquestes bosses i, el que és més significatiu, no es descompondran definitivament fins d’aquí a un període d’entre 400 a 1.000 anys aproximadament. A aquestes xifres podem sumar d’altres com el fet que suposen el 2,32% de les deixalles a Catalunya. L’impacte que provoca aquest consum arriba a diferents àmbits com l’emissió de gasos contaminants i l’ús innecessari de recursos i energia durant la seva fabricació; la contaminació que provoquen un cop rebutjades com a residus; un reciclatge costós o l’afectació sobre la fauna que provoquen quan arriben al medi natural.

Des de la regidoria es recomana portar el cabàs, el carretó o la bossa reutilitzable per anar a comprar; la utilització de la coixinera de tela per comprar el pa i quan sigui possible la compra de productes a granel. ||