www.elllobregat.com
Es construeix el viaducte que dotarà d'un nou accés a Viladecans i al sector de Ca n'Alemany, estratègic per a l'economia del Baix Llobregat

Es construeix el viaducte que dotarà d'un nou accés a Viladecans i al sector de Ca n'Alemany, estratègic per a l'economia del Baix Llobregat

miércoles 23 de julio de 2014, 13:48h

El Consorci DeltaBCN, integrat per l’Ajuntament de Viladecans i l’Incasòl, inicia les obres que permetran dotar al municipi del nou accés definitiu des de la C-32, amb la construcció d’un viaducte.

Les obres de construcció del viaducte es basen en un projecte del despatx d’enginyeria de Manuel Reventós i tenen un termini d’execució de 12 mesos, per la qual cosa es preveu que l’accés definitiu des de l’autopista C-32 estigui en funcionament a partir de l’agost del 2014.

Paral·lelament, també s’inicia la primera fase de les obres que, amb un termini d’execució de 10 mesos, consisteix en la urbanització de 6,26 hectàrees (PA-02). Aquesta peça del sector permetrà la implantació de les noves instal·lacions logístiques i comercials de Desigual a Ca n’Alemany.

Aquestes actuacions tenen un pressupost global de 9,37 milions d’euros (IVA exclòs) i s’han adjudicat a la unió temporal d’empreses ACSA-RUBAU-AQUALOGY.

El viaducte, element singular

El nou viaducte es convertirà en l’accés definitiu des de l’autopista C-32 al municipi de Viladecans, dins l’àmbit de Ca n’Alemany. Es tracta d’un pont de 180 metres de llarg i 18 metres d’amplada, amb quatre carrils, dos per a cada sentit de circulació. El taulell del viaducte es construeix sobre tres piles, a 10 metres d’alçada sobre el terreny actual i a 12 metres del fons de la futura bassa de laminació.

El projecte del viaducte inclou la construcció de les vies de connexió entre el sector de Ca n’Alemany, la C-32 i Viladecans. Es construiran 4 ponts de dimensions reduïdes que es distribueixen en 3 passos dels accessos a la C-32 sobre el futur carrer 5, paral·lel a l’autopista, i el pas principal sobre el futur carrer 2, paral·lel al ferrocarril.

Pel que fa al disseny del viaducte, l’autor del projecte s’ha inspirat en la forma de les aus, tan presents en el paisatge deltaic. Concretament, la superfície del taulell que forma ones o el perfil de les piles que suporten el pont simulen la silueta d’un milà reial volant.

Sota el viaducte i estenent-se a banda i banda, es crearà un espai públic de passeig, que contindrà la bassa de laminació d’aigua. Aquesta infraestructura de 7 hectàrees de superfície completarà el sistema hidràulic de la ciutat i evitarà inundacions al municipi. Podrà recollir fins a 90.000 metres cúbics d’aigua de la riera de Sant Llorenç i del propi sector per deixar-la anar de manera progressiva. D’aquesta manera, s’evitaran les avingudes i que els elements que arrosseguen vagin a parar als espais naturals i al mar.

Punt de partida del nou sector d’activitat econòmica

Amb l’inici de les obres d’urbanització del sector, concretament del PA-02, els terrenys de Ca n’Alemany continuen la transformació per convertir-se en una nova zona d’activitat econòmica al Baix Llobregat. L’empresa Desigual preveu construir-hi el seu nou centre logístic de distribució per a Europa i la seu mundial de comerç electrònic de la companyia.

El nou centre donarà servei i suport a les necessitats de creixement de la companyia. Ocuparà una superfície total de 81.374,01 m2 de sòl i 110.000m2 de sostre dels quals 20.000m2 seran per a activitats administratives pròpies i show rooms. Aquest projecte suposarà la creació de més de 200 llocs de treball directes i uns 500 indirectes, significa un impuls al creixement econòmic en l’àrea del Baix Llobregat.

Ca n’Alemany, un referent en la recuperació econòmica del país

Ca n’Alemany ocupa una superfície triangular d’unes 55 hectàrees emmarcada per l’autovia C-32 i la línea de ferrocarril de la RENFE. El seu emplaçament immillorable i l’accés a les principals infraestructures de la zona el connecten en només 10 minuts amb l’aeroport del Prat i amb el centre de Barcelona i el seu port, un dels més actius del Mediterrani. L’estació del tren, situada a l’extrem nord-est, facilitarà l’accés al sector.

Els diferents projectes empresarials previstos a Ca n’Alemany, com Viladecans The Style Oulets, que l’empresa Neinver preveu obrir l’últim quadrimestre del 2015, i la nova plataforma logística europea de Desigual, amb una inversió prevista total de 150 MEUR, convertiran aquest sector en un nou referent d’activitat econòmica de l’àrea metropolitana de Barcelona.

Pla especial de mobilitat alternativa

Donada la importància de les obres, l’Ajuntament ha preparat un pla especial de mobilitat alternativa que permetrà canalitzar el trànsit entre l’autopista i la ciutat amb la màxima fluïdesa possible.

El tancament de l'accés 50 de l'autopista obligarà els conductors a modificar la ruta d'entrada i sortida a la C-32. L'Ajuntament, després d'un estudi dels fluxos actuals de circulació que suporta cada via, recomana un itinerari alternatiu per a la circulació dels vehicles. Aquest passa per travessar el Polígon del Centre pel carrer de la Forja i per circular per l'avinguda del Segle XXI.

La proposta convida a evitar l'ús de la carretera comarcal C-245 perquè ja és una via amb densitat de trànsit i s'ha de preservar per al correcte funcionament del transport públic i dels serveis d'emergències.

Amb l'objectiu d'agilitar la mobilitat rodada i reduir en el possible les dificultats, especialment en les hores punta, el Consorci DeltaBCN, format per Ajuntament i INCASOL, ha pres tres mesures que estaran en ús des del 29 de juliol.

D'una banda, a la cruïlla entre la carretera comarcal i el carrer Agricultura es permetrà el gir en sentit Gavà, mitjançant la semaforització, per agilitzar la circulació. D'altra banda s’ha creat un accés provisional de l'autopista que anirà a parar al carrer d'Antonio Machado. L'accés és, només, d'entrada a la ciutat des del vial de l'autopista en direcció Castelldefels.

Els cotxes que entrin a la ciutat circulant per la autopista en el sentit cap a Barcelona i els cotxes que vulguin entrar a l'autopista per anar en qualsevol sentit hauran de fer a través de la sortida 52 (Sant Boi Sud-Viladecans Nord). Per facilitar el trànsit, s'ha construït un segon carril d'incorporació des de la ciutat.

Reforç policial durant les obres

La Policia Local de Viladecans reforçarà el seu servei durant les obres per ajudar a que el trànsit en el interior del nucli urbà sigui el més fluid possible. De dilluns a divendres, a les hores puntes de trànsit rodat de la matí (7.30-9.30 h) i de la tarda (18.30-20.30 h), diversos agents es dedicaran a regular la circulació i controlar el compliment de les normes al llarg del recorregut alternatiu per ajudar a agilitzar el trànsit. Aquest reforç comptarà amb una unitat motoritzada per atendre amb celeritat les incidències que es puguin produir.

Els policies fixaran la seva atenció,especialment, en quatre interseccions en què es preveu que poden provocar més problemes de densitat. L'encreuament del carrer d'Antonio Machado amb la carretera comarcal i amb l'avinguda Segle XXI, la confluència entre la carrer Agricultura i l'avinguda Generalitat, i la intersecció entre la carretera de la Vila I l'avinguda Segle XXI.

Dispositiu especial d’informació ciutadana

El pla també comportarà el desenvolupament d’una campanya especial d’informació. Un dispositiu extraordinari permetrà informar la ciutadania en tot moment mitjançant diversos canals. Hi haurà un telèfon d’atenció específica sobre l’estat del trànsit i propostes de circulació alternativa en hores punta , el 93 620 88 20, a més d’un servei d’alertes per correu electrònic o missatgeria en el mòbil.

A la xarxa, es podrà trobar informació a les pàgines www.viladecans.cat/obres, www.viladecans.cat/canalemany i www.viladecanstv.tv. A més, es farà un seguiment continu a les xarxes socials, amb presència a Facebook, Youtube y Twitter, amb el hashtag #canalemany. La Revista de Viladecans i la oficina municipal Viladecans Informació també comunicaran puntualment l’estat de les obres i les novetats.

Quatre càmeres on line

La ciutadania tindrà al seu abast informació de l'estat del trànsit en directe al llarg del recorregut alternatiu pels carrers de la ciutat gràcies a unes càmeres ubicades en quatre creus, que es poden moure 360 graus pel que ofereixen diferents perspectives.

Així, transmetran imatges del trànsit de vehicles als carrersde l'Agricultura, de la Forja i de Antonio Machado, en l'avingudes del Segle XXI, de la Generalitat, de Josep Tarradellas i de Francesc Macià; al passeig de la Marina, i a les carreteres de Barcelona i de la Vila.

El Consorci DeltaBCN instal·larà les càmeres en un pal a deu metres d'altura i emetran el seu senyal gràcies a la xarxa municipal de fibra òptica (W! CABLE). La senyal serà rebuda en els centres de gestió de la mobilitat (Policia Local i servei d'atenció telefònica), però també podrà ser consultada a través del web viladecans.cat/obres, adaptada per a la seva visualització per mitjà del telèfon mòbil. La mesura és un pas més en l'aposta municipal per aconseguir una 'ciutat intel·ligent'.

Així mateix, es podran consultar les càmeres que el Servei Català de Trànsit té instal·lades a l'autopista C-32, a l'altura de Gavà i Sant Boi, a través de la pàgina web gencat.cat/transit.

¿Te ha parecido interesante esta noticia?    Si (0)    No(0)

+
0 comentarios