Tras nueve años en el cargo, y un total 24 de vinculado a la política municipal, fundará una consultaría dedicada a las ‘smart cities’ desde la que asesorará a ayuntamientos
La comissió de salut del Parlament ha aprovat amb els vots a favor de tots els partits de la cambra excepte la CUP, que s’ha abstingut, tres propostes que confirmen la voluntat d’ampliar l’hospital de Viladecans i de modernitzar-ne les instal·lacions. L’acord assolit al Parlament ha estat negociat per les diputades d’ERC Anna Simó i Alba Vergés amb els grups de CiU i PSC, sobre la base de la moció que va aprovar el Consell Comarcal del Baix Llobregat per unanimitat, també a proposta d’ERC. L’acord assolit reforça la Llei de Pressupostos per al 2014, que ja inclou, a proposta d’ERC, que el Govern de la Generalitat ha de redactar el Pla funcional de l’Hospital de Viladecans abans de l’estiu del 2014 i adaptar el projecte executiu que es va elaborar l’any 2008. A més, la votació d’avui estableix que es mantindran els serveis actuals de l’hospital de Viladecans i l’aliança estratègica amb l’Hospital de Bellvitge, es garanteix la continuïtat de l’Hospital de Viladecans com a hospital de referència per a Viladecans, Gavà, Castelldefels, Begues i Sant Climent de Llobregat amb l’actual cartera de serveis i nivell de complexitat, i finalment s’acorda que, en funció de les disponibilitats pressupostàries i dels criteris de contractació d’activitat dels hospitals d’aguts (però en tot cas amb una variació mai inferior a la mitja del conjunt del sistema hospitalari català) es garantirà, a través del contracte de centre, la suficiència financera anual per la continuïtat de la cartera de serveis actuals i el seu increment del futur; així com la capacitat futura d’assolir la demanda assistencial del territori (mèdica i quirúrgica).
Pel que fa a l’ampliació, el Parlament ha acordat planificar dins el període 2015-2018 la realització i l’execució del projecte de l’Hospital de Viladecans , per garantir l’adequada prestació de la cartera de serveis i la cobertura de les necessitats de la població de referència. La diputada Alba Vergés, en la seva intervenció, ha destacat que «estem satisfets un cop més d’haver estat capaços d’haver propiciat i d’arribar a acords de consens per al Baix Llobregat, i volem agrair a tots els grups però especialment a Mercè Jou i a Eva Granados la feina feta per aprovar aquesta resolució». També ha recordat les paraules del portaveu comarcal d’Esquerra, Jordi Albert, quan es va aprovar la moció, destacant «la importància de la unanimitat de la votació per sobre de les diferències existents entre partits, posant per davant de les picabaralles partidistes el servei als ciutadans de la comarca», i no es ha deixat de fer referència a «la insuficiència financera de la Generalitat que no permet fer front a les inversions que necessita el país»
Toni Casals||