Última actualización 20/07/2010@17:53:22 GMT+1
L'alcalde Carles Ruiz, el director de l'Aeroport de Barcelona, Fernando Echegaray, i la presidenta del Consell Comarcal, Rosa Boladeras, han comprovat l'estat de les obres de recuperació de l'estany i el mobiliari de la casa modernista
Viladecans, 16 de juliol de 2010 - L'alcalde Carles Ruiz, el director de l'aeroport, Fernando Echegaray, I la presidenta del Consell Comarcal i del Consorci de Turisme del Baix Llobregat, Rosa Boladeras, així com els tinents d'alcalde María Salmerón, David Massana i Joan Pidelaserra han visitat les obres de restauració de l'estany i el mobiliari de la casa de Pilar Moragues. L'edifici està situat en els terrenys que formaven part de l'antic càmping Toro Bravo, avui propietat d'AENA, i és una petita joia del Modernisme, projectada l'any 1917 per l'arquitecte Josep Puig i Cadafalch. Aquesta actuació sobre l'estany i el mobiliari de 'Ca la Pilar', com es coneix popularment la construcció, constitueix la tercera i última fase del projecte de remodelació del conjunt arquitectònic que es va iniciar l'any 2008.
L'estany artificial, en forma de rombe, té una superfície de 1.500 m2. Es restaura perquè pugui contenir aigua que es vagi netejant de forma natural i autònoma, sense necessitat d'un manteniment intensiu. A més, es propiciarà l'establiment d'un ecosistema a l'estany mitjançant la introducció de microorganismes aquàtics, peixos i amfibis autòctons, que ajudaran a mantenir l'equilibri natural de la zona. L'actuació també preveu que es facin treballs de recuperació del mobiliari de jardí dispers al voltant de l'estany, per tal d'aturar la degradació actual i convertir la zona en un complement de visites culturals. Una part dels treballs d'enjardinament i restauració de l'estany i el mobiliari de la casa de Pilar Moragues es farà a través de plans ocupacionals, per la qual cosa serviran també per donar feina a ciutadans i ciutadanes que es troben en situació d'atur. El pressupost total de l'actuació és de 158.160,62 euros.
La restauració de la casa de Pilar Moragues i el seu entorn per a la seva adequació per a l'ús públic es va iniciar l'estiu del 2008 i és a càrrec de l'empresa municipal Viladecans Mediterrània (Vimed). El bé artistic i històric està inclòs, pel seu interès arquitectònic, en la relació d'Elements d'Interès Patrimonial aprovada l'abril del 2007 per l'Ajuntament.