www.elllobregat.com
    18 de noviembre de 2017

Opinió > José Ángel Carcelén

Finalment ja tenim govern a Madrid. En l’únic que en principi ens podem alegrar d’aquesta situació és que s’acaba el període d’interinitat que servia d’excusa al govern en funcions del PP per a no donar resposta a algunes de les exigències dels agents socials i dels governs locals.
Aquests han estat uns dies molt difícils per al socialisme espanyol. Després d’uns nous resultats electorals dolents a Galícia i Euskadi, han aflorat discrepàncies profundes en la manera d’afrontar el futur del PSOE que han acabat amb la dimissió de Pedro Sánchez com a Secretari General.
E l Partido Popular ha ganado las elecciones gracias a la fragmentación de la izquierda. La estrategia del PP y de todo su entorno mediático ha sido dinamitar la alternativa de izquierdas y alimentar las opciones de posibilidad de gobierno de Podemos para captar el voto del miedo.
Vivimos en una sociedad plural. Económica, social, cultural e ideológicamente diversa. Eso es lo que nos muestra el resultado de las últimas elecciones: un parlamento fragmentado, en el que -y esto es importante- las lógicas tradicionales no suman mayorías.
Els municipis de Sant Boi, Viladecans, Gavà i Castelldefels vam ajuntar fa unes setmanes les nostres veus per reclamar a la Generalitat de Catalunya i al govern de l’Estat mesures inajornables en el transport públic de les quatre poblacions.
La millora del servei de transport públic ferroviari a Sant Boi esdevé una de les principals demandes ciutadanes a Sant Boi, així com una prioritat política històrica.

Los regidores del Ayuntamiento de Sant Boi somos ante todo representantes de la ciudadanía pero también responsables políticos. Hay regidores que piensan que se puede hacer política con el todo vale y cuando se actúa de una manera irresponsable se deja de tener esa condición.

És obvi que estem vivint i assistint uns moments d’intensa activitat política i institucional, on sembla que res està escrit, que res es pot preveure i que no podem acabar de tancar la nostra capacitat de sorpresa.
El próximo día 27 de septiembre debemos responder una pregunta, ¿Qué modelo de sociedad queremos para Cataluña?
La crisi econòmica que ens ha colpejat en aquests darrers anys ha tingut com a conseqüència la desaparició d’empreses i comerços, la pèrdua de llocs de treball i l’increment de la desigualtat a les nostres ciutats.
E l próximo 26 de junio volveremos a celebrar unas elecciones generales ante la incapacidad de alcanzar un acuerdo de gobierno en estos últimos meses.
Parece una eternidad pero solo han pasado cuatro años desde que el Partido Popular ganó las elecciones generales.
En el pasado debate de investidura, quedó manifiesto que Artur Mas está dispuesto a cualquier cosa por seguir de presidente. Ahora de golpe tiene una repentina conciencia social y un discurso supuestamente de izquierdas.
El resultado de las pasadas elecciones al Parlament ha dejado en Catalunya un escenario de máxima preocupación: la mitad de la población votó a favor de la independencia y la otra mitad por diferentes opciones.

Portada | | Búsquedas | [ RSS - XML ] | Política de privacidad y cookies | Aviso Legal
Agencia Publicitaria Llobregat, S.L. :: Raurich, 62 :: 08830 Sant Boi de Llobregat
Contacto
0,34375