www.elllobregat.com
L’alcaldessa Núria Marin durant la visita a les obres del Centre cívic
L’alcaldessa Núria Marin durant la visita a les obres del Centre cívic

Avancen les obres de l’equipament cultural i cívic de la Florida

L’edifici, que estarà enllestit a l’octubre, forma part del Pla integral de la Florida, les Planes i Pubilla Cases. Tindrà una coberta ecològica i el nivell més elevat d’eficiència energètica.

miércoles 23 de julio de 2014, 13:48h
L’alcaldessa, Núria Marín, ha visitat aquest matí les obres de l’equipament cultural i cívic que es construeix als Blocs Florida.
L’edifici s’inscriu en el Pla integral de la Florida, les Planes i Pubilla Cases, i es finança a través de la Llei de barris, i dóna resposta a les demandes de les entitats de l’entorn dels Blocs Florida per fomentar la socialització i l’arrelament de la població. Tot i que és un projecte que s’emmarca en la Llei de barris, que actualment no compta amb aportacions econòmiques, “l’Ajuntament ha volgut tirar endavant la construcció d’aquest edifici dels Blocs Florida”. L’alcaldessa ha dit que confia que la Generalitat “reprengui la Llei de barris i faci la seva aportació. La nostra voluntat és posar en marxa l’equipament cultural perquè és una prioritat per al barri”.

L’alcaldessa ha explicat que “l’equipament està pensat principalment per als joves del barri, i s’ha definit amb la participació activa dels representants veïnals”. Les obres es van iniciar el gener passat i es preveu que finalitzin l’octubre. L’edifici, d’una sola planta, té una superfície de 372 metres quadrats i un pati obert de 87 metres quadrats. Entre altres equipaments, disposarà d’una aula d’informàtica, una sala de consulta de l’arxiu de l’Associació de Veïns de la Florida, un espai polivalent de 115 metres quadrats, una sala-taller i una sala condicionada amb aïllament acústic per poder acollir assajos musicals.

El més destacat del projecte és una plantació entapissant a la coberta, que imita una zona enjardinada, amb safates mòbils. Al patí hi haurà un hort productiu agrícola de petit format, disposat en dos nivells per facilitar l’accessibilitat. La coberta ecològica, a més d’aportar una superfície verda, minora la radiació solar i millora l’aïllament acústic. Aquest equipament serà un dels primers edificis municipals amb grau d’eficiència energètica A (el nivell més elevat) que tenim a la ciutat, amb un grau d’emissions i de demanda energètica (calefacció, refrigeració...) molt baix.

La construcció de l’equipament té un pressupost de 696.916 euros que financen, segons l’acordat a la Llei de barris, a parts iguals Ajuntament i Generalitat. L’objectiu del Pla integral de la Florida, les Planes i Pubilla Cases és la revitalització del teixit urbà, social i econòmic, la millora de la qualitat de vida dels residents i l’optimització dels recursos humans i econòmics que l’Ajuntament i altres administracions destinen en aquests barris.

j.c. chueca ||
¿Te ha parecido interesante esta noticia?    Si (1)    No(0)

+
0 comentarios